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Prof. Dr. Robert Münscher

With the experience of two start-ups and the development of the Advisory Services Department of the Centre of Social Investment of Heidelberg University, Robert Münscher stands for effective and professional consulting processes.

Robert Münscher
Robert Münscher
  • Professor of Human Resource Management, Organization & Business Ethics at Worms University
  • Senior Fellow at the Centre of Social Investment (CSI) of Heidelberg University 
  • Ph.D. in Intercultural Management / Business Administration (Fürther Ludwig Erhard Prize 2010)
  • Management training and consulting since 2002
  • Trained Systemic Management Coach
  • University studies with a focus on Analytical Philosophy, Social & Business Psychology, and French & Romance Studies
  • Areas of expertise: Intercultural training and coaching, analysis of relationship management processes, application of business psychological research results to management practice

Publications

  • Münscher, R. & Hormuth, J. (2013): Vertrauensfallen im internationalen Management. Hintergründe, Beispiele, Strategien. Heidelberg: Springer.
  • Münscher, R. (2013, in print): Kulturelle Vertrauensmissverständnisse im Technikmanagement. Mit Beispielen aus dem EADS-Konzern. In: Meyer, U., Schuch, E. & Stumpf, S. (eds.): Technik und Kultur. Lengerich: Pabst.
  • Hormuth, J. & Münscher, R. (2012): Von Schulterklopfen, Herzlichkeit und Smalltalk. Relationship Management in Brasilien. In: Sales Business, 9.12, 22-23.
  • Hormuth, J. & Münscher, R. (2012): Von Sitzordnungen und Beziehungsnetzwerken. Relationship Management in China. In: Sales Business, 7/8.12, 18-20. 
  • Münscher, R. & Kühlmann, T. (2011): Using Critical Incident Technique in Trust Research. In: Lyon, Möllering, Saunders & Hatzakis (eds.): Handbook of Research Methods on Trust. Cheltenham: Edward Elgar.
  • Münscher, R. (2011): Vertrauensentwicklung im interkulturellen Management. Eine empirische Studie am Beispiel der deutsch-französischen Zusammenarbeit. Wiesbaden: Gabler (Reihe 'Internationale Wirtschaftspartner').
  • Münscher, R. (2008): Relationship Management für Führungskräfte. Ein Modul für das interkulturelle Training deutscher und französischer Manager. In: Jammal (ed.): Vertrauen im interkulturellen Kontext. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 151-192.
  • Münscher, R. & Wurz, A. (2004): Trends im interkulturellen Training: Fremde Kulturen besser verstehen. Personal Manager: Zeitschrift für Human Resources, 5/2004, 24-25